Advertisment

Sunday 16 February 2014

Books for Baby Under 1 Year

Assalamualaikum..

Dah lama tak pergi POPULAR sejak dah beranak ni. Bukan dah lama tak pergi..rasanya tak pernah pergi lagi la kot kan.

So semalam pergi sebab dah lama niat (niat kalo tak buat pun dah dapat pahala :) nak beli buku comel-comel untuk Harraz.

Saya ada juga google cari bahan bacaan yang sesuai seperti softbook, selamat untuk baby. Takpun buku yang simple-simple je...yang sesuai digunakan, senang nak bawa kemana-mana. Contoh ketika jalan jem. Supaya xdela bosan sangat anak dalam kereta..boleh ambil buku dan tunjuk-tunjuk..ini kereta..ini ayam..ini mama :]

Dan bila nak beli mestila kita tengok rege (harga) kan.. nak jadi pengguna yang bijak...bukan nak kedekut apabenda, just kalo ada pilihan yang lagi murah apa salahnya kita beli yang murah je..ye tak..

Bila saya compare..harga yang ditawarkan secara online..plus dengan duit pos..erm, macam mahal. So terpergilah saya ke fofular seperti yang diberitahu di atas tadi.

Belek punya belek...fofular ada tawarkan discount sampai 20% untuk ahli (untuk sesetengah buku je)...apalagi...juling-juling la mata mama Harraz ni. Terus itu nak..ini nak...tapi..anaknya belum besar lagi...huruf pun belum kenal lagi...apatah lagi mau baca kan...mama yang over lebih nak beli buku untuk anak.

Jalan sana ..pusing sini..belek sana..maklumlah buku untuk budak-budak semua cute-cute belake-lake. Akhirnya sepakat dengan papanya..kami beli la tiga buah buku. Kecik-kecik je...senang nak dibawa kemana-mana. Hard bukan softbook. Tapi ok la...tahan lama cikit.

Rege pon murah (dah agak dah kat fofular ada buku yang murah..hehe)..sebuku..(kenapa buku kita tak guna penjodoh bilangan sebuku ye :P ). .sebuah harganya RM5. Dah beli tiga sepatutnya RM 15. Tapi bila bayar RM 13.5 je sebab buku de discount 10%. Murah..murah..murah...cek >_<



Tajuk bukan main BI kan..muhaha..ikut suke I la nak letak hape ka. @_@

No comments:

Post a Comment