Advertisment

Monday 10 February 2014

Baby 6 bulan

Assalamualaikum...

Seperti biasa adalah menghupdate pekembangan baby mengikut bulan...setahun ada 12 bulan, so 12 kali la hupdate kan..InsyaAllah selagi ada masa dan kelapangan.

Bulan ni da masuk enam bulan usia baby Harraz. Da separuh tahun da umur die ye :)

Cek up macam biasa..enam bulan still de kena inject. Tapi alhamdulilllah tak demam. Sayang saya itu memang kuat!!...seperti biskuit Tiger ..aumm...

Tinggi 67 cm
Berat 8.5 kg

Mama dia juga yang semakin mengurus (apakah tetiba ni ye)

Saya dah start bagi Harraz makan biskut roti Farley. Tapi campur dengan air jadi seperti nestum tu. Second bagi makan juga nasi beras merah. Pun ok juga untuk dia. Takde lagi alahan..dan minta-minta takdela alahan bagai kan..kesian si kecik tu nanti. Nasi beras merah ni saya beli je yang dah kisar, jenama Cerelac.


Di rumah pengasuh, pengasuh bagi pagi selepas bangun dalam pukul 10 pagi atau 11 pagi dia akan makan biskut dulu. Nasi beras merah bagi petang dalam pukul 2. Baby Harraz masih lagi minum susu (tak campur lagi, bagi susu badan yang diperah).

Kuantiti masih sama sehari saya bekalkan 16 oz susu buat Harraz.

Perkembangan pergerakan yang semakin laju kalo nak pusing. Ada kemajuan kedepan tapi tak merangkak lagi. Kalo sampai time die nangis tapi kita solat ke kan...so tak ambil dia...kaut je die tahan kaki dan tangan die jadi macam budak nak merangkak..terangkat bontot die..haha~


No comments:

Post a Comment