Advertisment

Tuesday 10 December 2013

PEnggalak SUSu a.k.a milk Booster Vita-C Plus + ESP


Cerita pasal milk booster ni asalnya dah berlalu lama juga dah. Selepas pantang saya terpaksa mencari milk booster untuk tambah pengeluaran susu...sebabnya..sebabnya...adalah kerana susu saya tiba-tiba berkurang.

Saya kan full BF untuk baby saya..masih lagi secara eksklusif selama empat bulan ni..harap-harap dapat teruskan sampai 6 bulan dan seterusnya 2 tahun.

Ishhh...dah lari kemana ni, cerita asal adalah pasal supplement Shaklee...Vita-C dan ESP.

Straight to the point, saya terpaksa...huu..terpaksa ok...ambil supplement ni sebab susu kurang sebab...sebab lagi...^_^ Dua bulan 2 minggu selepas pantang, saya telah minum air tebu....amek ko seminggu demam yang amat-amat!!!...so saya ambil panadol menyebabkan susu menjadi kering...kesian baby sebab saya tinggalkan dengan mak dan saya kerja setelah habis MC selama dua hari je. Perah susu dapat 4oz je...mana cukup untuk sehariankan....sangat-sangat kesian babyku. Masa ni campur juga susu formula...cedey :(

Ok. Cukup untuk cerita susu berkurang....hehehe...so saya ambil Vita-C Plus + ESP mana tau dengan usha dan izin-Nya susu saya kembali seperti sediakala. Alhamdulillah selepas seminggu sikit demi sikit susu dah boleh buat stock dari 4oz kepada 12oz dan 16oz ..soo..senyummmm...:)

Ada yang recommend untuk ambil sekali dengan ALfalfa...saya tak ambil sebab nak cuba ESP je dulu, mana tau itu pon dah cukup untuk saya...dan hasilnya memang saya tak perlukan ALfalfa. Sesetengah orang perlu ambil Alfalfa sekali baru susu banyak..so depend la kepada orang kan.

Vita-C Plus pula saya ambil sebab biasalakan ibu kadang-kadang tak cukup tidur, so pergi kerja letih...muka pucat...untuk mengelakkan saya cuba Vita-C PLus. Serasi juga untuk saya...sebelum ni tepi-tepi bibir jadi kering dah takda lagi dan badan letih pon kurang. Rasa bertenaga di tempat kerja...ewah-ewah...haha. Tapi kenalah juga minum air banyak, jangan bergantung pada supplement semata-mata.

So apa lagi, agak-agak sapa yang nak cuba pergila cari mana-mana supplier Shaklee cepat-cepat. Saya hanya share ye...xda jual Shaklee di sini...muhahaha..sekian~

No comments:

Post a Comment