Advertisment

Thursday 18 April 2013

Period tak stable...tp boleh pregnant.

Berdasarkan tajuk di atas....macam buat karangan surat kiriman rasmi plak kan...Sebenarnya saya nak kongsi dengan semua, pengalaman saya sebagai seorang yang tak teratur periodnye, tp still Alhamdulillah...dengan izin-Nya boleh, senang juga la nak mengandung.

Bukan nak kongsi tips ke apa ye...kongsi cerita je  k, supaya takla sesiapa yang ada masaalah macam saya (period xtentu) risau nak kawen nnt, senang ke susah untuk dapat anak.

Period lambat datang...kalau datang pon dua bulan sekali kadang2 tiga emput bulan baru datang period dan yang luckynye saya tak ada masaalah senggugut yang sering mengganggu seperti sesetengah wanita-wanita lain di luar sana. Selepas kahwin pon period saya masih tak teratur dan memang dalam 3 4 bulan pertama xde tanda2 bahawa saya mengandung. Mungkin salah satu sebab lagi kitarng ni PJJ, sebab tak tau masa subur bila...just hujung2 minggu je dapat bersama, peluang untuk dapat baby cepat tu kurang la skit. Sedih juga sebab husband memang nak baby cepat kan....tapi Alhamdulillah, dia masih boleh bersabar dan xdela nak marah2 ke apa...sebab rezki tuhan yang bagi...mungkin kitarang xde rezki lagi masa tu.

Sembilan bulan juga kitarang berusaha,  berdoa...saya disahkan mengandung. Sekarang kandungan dah masuk bulan ke-6. So, bagi saya irregular period bukan satu penghalang untuk mengandung. Apa2 pon kita berusaha, dan percaya rezki dari Allah s.w.t. Lambat atau cepat ada hikmah disebaliknya, kita merancang dan sebaik-baik perancang adalah dari-Nya :)

No comments:

Post a Comment