Advertisment

Monday 27 January 2014

Luahan hati mama :P

Bismillahirohmanirrohim..

First thing first bila start new post mesti ada tajuk..tapi untuk entry ni tak tau lagi nak letak tajuk apa.

Sebulan dua bulan... tiga empat lima hari lagi Harraz dah nak masuk enam bulan. Bila masa berlalu rasa sekejap pula Harraz da besar. Semakin bijak kenal orang di sekeliling. Kenal mak, panggilan kepada pengasuh dia. Abah suami pengasuh. Kesian pun ada pada si kecik ni...macam menumpang kasih orang pun ye. Sebabnya mamanya (saya la tue) kerja 8pg sampai 5.30ptg . Busuk-busuk pukul 6 ptg baru jumpa anak. Papanya hujung minggu baru jumpa..kadang-kadang dua minggu sekali baru balik.

Bila dah kenal orang, mama ambil petang-petang boleh pula taknak balik rumah nak duk rumah pengasuh. Bila petang, ramai budak-budak main dekat padang berhampiran..jiran pun ramai yang layan dia, so dia suka je. Kalo nampak abah tu senyum je si kecik ni sampai ke pipi..pastu sua-sua tangan nak pegi kat abah. Aduaiii...kesianya anak aku.

Dah stop kejap tadi dah hilang mood nak citer panjang-panjang..lupa dah.  Harap aku akan terus bertabah nak jaga insan kecil ni sorang-sorang dengan dorongan suami di kejauhan..bahahah..(boleh pulak).

Lari topik plak..kenapa bila baby nak masuk 6 bulan ni aku terasa susu semakin kurang. Sob2~

Kalau dulu sehari dapat 4 botol...sekarang dapat 3 botol je.... :(

Macam mana pun aku takkan berputus asa. Azam untuk menyusukan anak InsyaAllah nak teruskan sampai usia Harraz 2 tahun. Itu tetap kena ada, mind set sume ni...kalo cakap taknak, memang takdela susu jawabnya.

No comments:

Post a Comment